論文紹介

Discerning quality: using the multiple mini-interview in student selection for the Australian National University Medical School.

Discerning quality: using the multiple mini-interview in student selection for the Australian National University Medical School.
Harris S1, Owen C.
Med Educ. 2007 Mar;41(3):234-41.

ある医学部の学生選抜におけるMMIの実際の活用に関する記述。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Task-based learning: the answer to integration and problem-based learning in the clinical years.

Harden R, Crosby J, Davis MH, Howie PW, Struthers AD.
Task-based learning: the answer to integration and problem-based learning in the clinical years.
Med Educ. 2000 May;34(5):391-7.

医学部カリキュラムの臨床年次における課題基盤型学習の説明。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
AMEE Guide No. 14: Outcome-based learning and the electronic curriculum at Birmingham Medical School.

Ross N, Davies D
AMEE Guide No. 14: Outcome-based education: Part 4-Outcome-based learning and the electronic curriculum at Birmingham Medical School.
Med Teach. 21, 26-31, 1999.

データベースに基づいて作成され、学生やスタッフにウェブを通じて配布される電子カリキュラムマップについて述べている。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
AMEE Guide No. 21: Curriculum mapping: a tool for transparent and authentic teaching and learning.

Harden RM
AMEE Guide No. 21: Curriculum mapping: a tool for transparent and authentic teaching and learning.
Medical Teacher, 23, 123-137, 2001.

カリキュラムマッピングについて述べている。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Can STEEM be used to measure the educational environment within the operating theatre for undergraduate medical students?

Nagraj S, Wall D, Jones E.
Can STEEM be used to measure the educational environment within the operating theatre for undergraduate medical students?
Med Teach. 2006 Nov;28(7):642-7.

手術室の教育環境に関する測定手法が、信頼性、実用性に優れていることを示している。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Development and validation of an instrument to measure the postgraduate clinical learning and teaching educational environment for hospital-based junior doctors in the UK.

Roff S, McAleer S, Skinner A.
Development and validation of an instrument to measure the postgraduate clinical learning and teaching educational environment for hospital-based junior doctors in the UK.
Med Teach. 2005 Jun;27(4):326-31.

Postgraduate Hospital Educational Environment Measure (PHEEM)に開発に関する記述。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Development and validation of the Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM).

Sue Roff, Sean McAleer, Ronald M Harden, Mona Al-Qahtani, Ashraf Uddin Ahmed, Horacio Deza, Guido Groenen, and Praorn Primparyon
Development and validation of the Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM).
1997, Vol. 19, No. 4 , Pages 295-299

重要な質問紙に関する最初の記事。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Education environment: a bibliography.

Roff S.
Education environment: a bibliography.
Med Teach. 2005 Jun;27(4):353-7.

学習環境に関した、100以上の関連論文リストを掲載している。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Development and validation of the Anaesthetic Theatre Educational Environment Measure (ATEEM).

Holt MC, Roff S.
Development and validation of the Anaesthetic Theatre Educational Environment Measure (ATEEM).
Med Teach. 2004 Sep;26(6):553-8.

測定手法をどう開発し、改善可能な問題領域をどのように同定するかについて述べている。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする
Creating a learning environment to produce competent residents: the roles of culture and context.

Hoff TJ, Pohl H, Bartfield J.
Creating a learning environment to produce competent residents: the roles of culture and context.
Acad Med. 2004 Jun;79(6):532-9. Review

学習文化を構成する態度、行動、相互関係に関し、筆者らはマネジメント理論からヒントを得た考えを述べている。

カテゴリー:
コメントはまだありません  コメントする